Blog KaMi KoNSuMeR

Blog Kami Konsumer adalah merupakan satu alat bagi pelajar-pelajar UMT dan juga orang ramai untuk mendapatkan maklumat pengguna, tips pengguna, dan juga sebagai media untuk menyalurkan pendapat anda. Diharap melalui blog Kami Konsumer "One Stop Centre" semua pengguna dapat menjadi seorang pengguna yang bijak dan berhemat.

info harian

"Jika anda berbohong tentang sesuatu produk, anda akan didapati - baik oleh KERAJAAN, yang akan menghukum anda, atau oleh PELANGGAN, yang akan menghukum kamu dengan tidak membeli produk anda untuk kali kedua .

Kartel gula macam lanun - PPIM



ISU gula perlu penyelesaian muktamad. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menganggap ada segelintir kumpulan kartel di negara ini yang bersikap seperti lanun dengan menyalahgunakan subsidi.

Penasihat PPIM, Dr. Ahmad Zaki Ismail berkata, sikap sesetengah kumpulan kartel itu hanya akan membankrapkan negara pada masa depan.


"Negara bukannya bankrap kerana rakyat mendapat subsidi, tetapi kerana tindakan peniaga-peniaga ini yang memperalatkan subsidi kerajaan untuk mengaut keuntungan," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Sumber: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0618&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

Labels:

0 Responses so far.

Post a Comment