Blog KaMi KoNSuMeR

Blog Kami Konsumer adalah merupakan satu alat bagi pelajar-pelajar UMT dan juga orang ramai untuk mendapatkan maklumat pengguna, tips pengguna, dan juga sebagai media untuk menyalurkan pendapat anda. Diharap melalui blog Kami Konsumer "One Stop Centre" semua pengguna dapat menjadi seorang pengguna yang bijak dan berhemat.

info harian

"Jika anda berbohong tentang sesuatu produk, anda akan didapati - baik oleh KERAJAAN, yang akan menghukum anda, atau oleh PELANGGAN, yang akan menghukum kamu dengan tidak membeli produk anda untuk kali kedua .

glc tidak lagi mendapat layanan istimewa kerajaan dalam rmk-10.

PENSWASTAAN syarikat di bawah Menteri Kewangan Diperbadankan iaitu Percetakan Nasional Bhd., CTRM Aero Composite, Nine Bio Sdn. Bhd. dan Inno Bio Sdn. Bhd. akan selesai dalam tempoh RMK-10.

Kerajaan akan melupuskan saham miliknya untuk memastikan aset dipegang secara meluas dan inisiatif pelupusan serta penswastaan tidak memberi kesan negatif kepada kepentingan awam.

Peranan GLC juga akan dirasionalisasikan untuk memberi tumpuan kepada bidang yang membantu merancakkan sektor swasta.

GLC turut mengurangkan penglibatan dalam bidang yang tidak meningkatkan nilai dan aset bukan teras miliknya akan dilupuskan secara berperingkat.


Bagaimanapun, GLC akan terus menjadi pemangkin dalam bidang pertumbuhan baru yang kurang atau tidak langsung diceburi oleh sektor swasta.

Ia bakal melabur bersama sektor swasta untuk meneroka pasaran baru dan memastikan syarikat Malaysia mencapai kejayaan lebih besar di peringkat global.

Pada masa sama, kerajaan akan memastikan persaingan seimbang antara GLC dan sektor swasta tanpa sebarang layanan istimewa.

Sumber: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0611&pub=Utusan_Malaysia&sec=Laporan_Khas&pg=lk_04.htm

Labels:

0 Responses so far.

Post a Comment