Blog KaMi KoNSuMeR

Blog Kami Konsumer adalah merupakan satu alat bagi pelajar-pelajar UMT dan juga orang ramai untuk mendapatkan maklumat pengguna, tips pengguna, dan juga sebagai media untuk menyalurkan pendapat anda. Diharap melalui blog Kami Konsumer "One Stop Centre" semua pengguna dapat menjadi seorang pengguna yang bijak dan berhemat.

info harian

"Jika anda berbohong tentang sesuatu produk, anda akan didapati - baik oleh KERAJAAN, yang akan menghukum anda, atau oleh PELANGGAN, yang akan menghukum kamu dengan tidak membeli produk anda untuk kali kedua .

KUALA LUMPUR: Pertubuhan belia di negara ini perlu mempunyai petunjuk prestasi utama (KPI) masing-masing bagi memastikan mereka mempunyai hala tuju untuk mencapai matlamat menyumbang ke arah agenda pembangunan serta melonjakkan ekonomi ke tahap global.

Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Muhammad Razak Idris, berkata KPI yang dirangka kerajaan itu perlu menggariskan bidang yang menjadi keutamaan negara yang disandarkan kepada golongan belia termasuk pembangunan modal insan, peningkatan kesedaran jati diri dan patriotisme, kepekaan terhadap isu global, kesukarelawan dan khidmat bakti kepada masyarakat tempatan dan antarabangsa.


“Bila ada kayu ukur yang jelas, mereka akan berusaha untuk mencapai sasaran itu dengan memberi keutamaan kepada apa yang dihasratkan kerajaan melalui cara yang lebih kreatif dan inovatif.
“Saya melihat golongan belia di negara ini sudah bersedia untuk membuat sumbangan yang besar namun memerlukan bimbingan dan kepemimpinan yang mempunyai perancangan jelas,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Najib Razak bahawa kerajaan akan mengenal pasti belia berpotensi untuk dibantu dan pendekatan pemberian bantuan akan diubah daripada berasaskan kuota dan pertimbangan khas semata-mata kepada tahap kesanggupan belia untuk berubah dan berdepan dengan cabaran.

Muhammad Razak berkata, langkah kerajaan itu akan menggalakkan golongan belia negara ini bersaing bagi meningkatkan keupayaan dan kualiti kerja yang memberi kesan kepada masyarakat.

Sumber: http://www.bharian.com.my/bharian/articles/BeliaperluadaKPIpastikanhalatuju/Article

Labels:

0 Responses so far.

Post a Comment