Blog KaMi KoNSuMeR

Blog Kami Konsumer adalah merupakan satu alat bagi pelajar-pelajar UMT dan juga orang ramai untuk mendapatkan maklumat pengguna, tips pengguna, dan juga sebagai media untuk menyalurkan pendapat anda. Diharap melalui blog Kami Konsumer "One Stop Centre" semua pengguna dapat menjadi seorang pengguna yang bijak dan berhemat.

info harian

"Jika anda berbohong tentang sesuatu produk, anda akan didapati - baik oleh KERAJAAN, yang akan menghukum anda, atau oleh PELANGGAN, yang akan menghukum kamu dengan tidak membeli produk anda untuk kali kedua .

Menyerap gas rumah hijau



Keterangan inovasi:
Masalah yang dihadapi
lPelepasan gas rumah hijau yang berlebihan menyebabkan pemanasan global dan peningkatan suhu di sekitar rumah.

lAsap beracun yang dilepaskan oleh kenderaan dan kilang perindustrian telah menjejaskan kesihatan manusia.

Objektif rekaan
lMenghasilkan suatu produk yang mampu menyerap gas-gas beracun khasnya di dalam rumah dan seterusnya menjamin kesihatan masyarakat.

Kegunaan produk
  1. lMenyerap gas rumah hijau (CO2) secara efektif.
  2. lMeneutralisasikan gas asidik dan beracun (SO2, NO2).
  3. lDigunakan sebagai pembersih kotoran yang berkesan.
  4. lSebagai barang hiasan di dalam rumah.

Cara operasi produk
  • lPenggunaan bahan kimia unik untuk menyerap asap beracun.
  • lMempunyai struktur kreatif dan inovatif bagi meningkatkan kadar penyerapan gas.
  • lAspek keselamatan yang lengkap dan berkesan.
  • Manfaat kepada pengguna
  • lMembersihkan udara dalam bilik rumah dengan mengurangkan kandungan gas rumah hijau dan gas asidik di dalam rumah.
  • lMembantu mengurangkan fenomena pemanasan global.
  • lMeningkatkan nilai estetika pengguna.
  • Potensi pasaran
  • lKonsep inovasi produk baru yang belum ada di pasaran. Berpotensi tinggi di pasaran kerana setiap isi rumah mampu dan boleh membeli produk ini demi kesihatan ahli keluarga.
  • lHarga produk yang sederhana kerana bahan mentah yang diperlukan murah iaitu lebih kurang RM4 sahaja.
  • lProduk mempunyai nilai estetika yang tinggi, cantik dan menarik.
  • lProduk tidak memudaratkan alam sekitar.

Labels:

0 Responses so far.

Post a Comment