Blog KaMi KoNSuMeR

Blog Kami Konsumer adalah merupakan satu alat bagi pelajar-pelajar UMT dan juga orang ramai untuk mendapatkan maklumat pengguna, tips pengguna, dan juga sebagai media untuk menyalurkan pendapat anda. Diharap melalui blog Kami Konsumer "One Stop Centre" semua pengguna dapat menjadi seorang pengguna yang bijak dan berhemat.

info harian

"Jika anda berbohong tentang sesuatu produk, anda akan didapati - baik oleh KERAJAAN, yang akan menghukum anda, atau oleh PELANGGAN, yang akan menghukum kamu dengan tidak membeli produk anda untuk kali kedua .



RANTAU PANJANG - Kerajaan akan melaksanakan langkah terbaru menyekat kegiatan penyeludupan barangan kawalan dengan cadangan mengehadkan jumlah syarikat pemborong khususnya di kawasan sempadan selain mengurangkan stok untuk mereka.

Jika cadangan itu dilaksanakan kelak, apa yang akan berlaku ialah setiap 222 kawasan Parlimen di negara ini hanya akan mempunyai satu syarikat pemborong barangan kawalan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (gambar kecil) memberi contoh, antara punca kes penyeludupan di kawasan itu berleluasa ialah kewujudan 18 syarikat pemborong dari Pengkalan Kubor ke Rantau Panjang termasuk di kawasan tidak terdapat penduduk.

Sumber: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0628&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

Labels: ,

0 Responses so far.

Post a Comment