SAMAN ...anggota penguat kuasa DBKL menyaman bas yang diletakkan di bahu jalan dalam Operasi Halang Siri ke-11, baru-baru ini.
Blog Kami Konsumer merupakan satu media bagi pelajar-pelajar UMT dan juga orang ramai untuk mendapatkan isu semasa, maklumat pengguna, tips pengguna, dan juga sebagai media untuk menyalurkan pendapat anda.
Diharap melalui blog Kami Konsumer "One Stop Centre" semua pengguna dapat menjadi seorang pengguna yang bijak dan berhemat.
8 Hak -Hak Pengguna
5 Tanggungjawab Pengguna
Atau
Hubungi
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional
di talian 03 7877 9000 untuk membuat aduan
Anda juga boleh SMS Aduan
anda di talian 013 6923826
Pada 26 Julai setiap tahun, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan mengadakan Hari Pengguna Malaysia bersempena dengan pembentangan Akta Pelindungan Pengguna pada 26 Julai 1999. Acara sambutan ini telah dijalankan mulia 26 Julai hingga 1 Ogos setiap tahun.
Pengguna perlu melihat semula gaya hidup mereka dan bersedia untuk melakukan perubahan yang besar kepada gaya hidup mereka mengikui kesesuaian keadaan yang berlaku pada masa ini.
Tenaga merupakan salah satu asas bagi pembangunan sesebuah negara. Isu utama adalah kebolehan sesebuah kerajaan untuk menampung keperluan rakyat dan kos tenaga yang semakin meningkat pada masa yang sama. Pengguna-pengguna domestik, komersil dan industri perlu sedar akan kepentingan kecekapan dalam penggunaan tenaga untuk memainkan peranan dan tanggungjawab bersama-sama dengan kerajaan.
Klik disini untuk keterangan lanjut
Portal berita KonsumerKINI adalah sebahagian daripada inisiatif di bawah Kempen Konsumer Kebangsaan (3K). Portal ini merupakan projek bersama Pusat Penyelidikan dan Sumber Pengguna (CRRC) dan Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC), yang merupakan sebahagian daripada Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA).
0 Responses so far.
Post a Comment